معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

بهترین مناطق گردشگری, جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی, معرفی بهترین هتل ها

معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

بهترین مناطق گردشگری, جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی, معرفی بهترین هتل ها

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کیش و جاهای دیدنی و گردشگری

Image result for ‫touryab.travel کیش‬‎

کیش، جزیره‌ای با وسعت ۳۵ مایل مربع است که فاصله‌ای در حدود ۱۲ مایل با ساحل دریا دارد. گفته شده است که این جزیره، تفرجگاه خصوصی شاه مخلوع و مهمانان مخصوص او بوده است. به جرات می‌توان گفت در میان جزایر اصلی ایرانی، جزیره کیش لوکس‌ترین و توسعه یافته ترین آن‌ها است. این جزیره همانند جزیره قشم، منطقه آزاد تجاری قلمداد می‌گردد که در آنجا گردشگران و مسافران خارجی تا دو هفته نیازی به ویزا ندارند. این به معنای آن است که حتی اگر شما نتوانستید ویزای ایران را اخذ کنید، با خرید تور کیش خواهید توانست به این جزیره زیبا سفر کرده و از مهمان نوازی ساکنان آن بهره مند شوید. می دانیم که فصل تابستان آنجا بسیار گرم و شرجی است، پس بهترین هنگام برای سفر به آنجا بین ماه نوامبر و ماه مارس (آبان تا فروردین) می‌باشد. جزیره کیش از جمله پرمسافرترین شهرها و جزیره‌های ایران محسوب می‌شود که مناطق دیدنی و گردشگری آن زبان زد خاص و عام است. با سفر به این جزیره زیبا، تجربه‌ای خاطره انگیز برای تمامی کسانی که بدانجا سفر می‌کنند و از تفریحات مهیج و متفاوت‌ آن بهره می‌گیرند باقی می‌ماند. در اینجا نگاهی مختصر به برخی از نقاط دیدنی کیش و قیمت‌های آن خواهیم داشت.

۱- باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

پارک دلفین ها: از دیدنی های کیش

پارک دلفین ها: از دیدنی های کیش

این مجموعه که به نام «پارک دلفین‌ها» معروف است یکی از بازدیدترین مناطق دیدنی جزیره کیش قلمداد می‌گردد. این پارک دارای وسعتی در حدود ۱۷۰ هکتار است که نه تنها دارای زندگی دریایی می‌باشد، بلکه در آن انواع باغها، از قبیل باغ پروانه، باغ ارکیده و کاکتوس نیز وجود دارد. در ورودی این مجموعه، ابتدا «باغ پرندگان» قرار دارد. در این باغ از حدود ۵۰ گونه پرنده‌های زیبا و گوناگون نگهداری می‌شود و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد. تماشای انواع پرندگانی همچون طاووس‌، طوطی‌، پلیکان‌، مرغابی, و پرندگان زینتی و خوش آواز، مخصوصاً برای کودکان می‌تواند تجربه جذابی باشد.

در بخشی دیگر این پارک، آکواریوم آب ‌شور قرار دارد که در آن انواع پستانداران دریایی همچون شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و غیره در معرض تماشا قرار داده شده‌اند. از برنامه‌های این پارک، نمایش دلفین‌ها و کلاسیک ‌شو می‌باشد.

قیمت بازدید هر نفر از کل مجموعه باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها و کلاسیک ‌شو، ۱۱۲ هزار تومان می‌باشد. برای دسترسی آسان‌تر به این مجموعه، این آدرس و شماره تلفن را به یاد داشته باشید:

جزیره کیش، پارک دلفین، تلفن: ۴۴۴۵۲۳۷ ۰۷۶۴

۲- خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش، از دیدنی های کیش

خانه مردم شناسی بومیان کیش، از دیدنی های کیش

جالب است بدانید که قدمت خانه مردم شناسی بومیان کیش به بیش از ۲۰۰ سال پیش باز می گردد. از این رو سبک معماری آن به صورت کاملا بومی بوده و در یکی از محله های قدیمی کیش احداث شده است. این خانه متعلق به یکی از شخصیت‌های معروف کیش به نام «حاج عبدالله‌ بن ‌شاهین» بوده است که از سال ۱۳۹۳ وقف موزه مردم‌ شناسی شده است. در این خانه تاریخی می‌توان با مواردی همچون شیوه کار و زندگی بومیان در ایام قدیم، ابزار و وسایل سنتی آنها برای ماهیگیری، پخت ‌و پز، نگهداری و تهیه خرما و… آشنا شد.

نرح بلیط ورودی این موزه برای هر نفر ۱۰ هزار تومان می‌باشد. ساعات بازدید از این موزه صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تعیین شده است. دسترسی به این موزه بدین طریق است: کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌ سمت کشتی یونانی، روبه ‌روی بندرگاه صیادی.

۳- شهر زیرزمینی کاریز

دیدنی های کیش کاریز

دیدنی های کیش کاریز

می دانیم که آب در بسیاری از نقاط ایران کمیاب بوده و احتمالا به همین علت بوده است که ایرانیان باستان به جهت تامین آب مورد نیاز خود از سیستم قنات استفاده می کرده اند.  «کاریز» معنی دیگر واژه «قنات» است. کاریز نوعی چاه‌های عمودی و با شیب ملایم است که توسط آن آب به سمت مناطق خشک هدایت می‌گردد. کاریز کیش یکی از قنات‌های ۲۵۰۰ ساله ایران است و منبع اصلی تأمین آب شرب مردم جزیره بوده است. بازدید کنندگان می‌توانند در داخل تونل‌های آن پیاده روی کرده و این نوع سیستم را از نزدیک مشاهده نمایند. گاهی این تونل‌ها تا بیش از پنج مایل مسافت داشته و دارند. امروزه نیز با تغییر کاربری، این قنات به شهری زیرزمینی بدل گشته است. این قنات قدیمی در حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار گرفته است. در این مکان تاریخی و گردشگری می‌توان امکاناتی همچون موزه، بازارچه صنایع ‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران را مرود بازدید قرار داد.

از بخش‌های بسیار جالب این قنات‌ که باعث تمایز آن از دیگر قنات‌ها شده است سقفی مرجانی است که دارای قطر هفت متر بوده و از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان تشکیل شده است. هزینه هر نفر برای بازدید از این شهر زیر زمینی ۲۰ هزار تومان است. طریقه دسترسی به آن عبارت است از: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز).

۴- شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره: از جاهای دیدنی کیش با عکس

شهر باستانی حریره: از جاهای دیدنی کیش با عکس

اسناد و مدارک تاریخی حاکی از آن است که شهر باستانی «حریره» در قرن هشتم در این مکان وجود داشته است. سعدی شیرازی که از شعرای معروف ایرانی است در اشعار خود در کتاب «گلستان» خود بدان اشاره نموده است. از نظر جغرافیایی این شهر باستانی در بخش مرکزی و شمالی جزیره واقع شده است. در آنجا می‌توان سبک معماری باستانی کیش ره نظاره گر شد. با توجه به اینکه بخش سالمی از آن دیگر وجود ندارد اما ویرانه‌های آن حاکی از آن است که منطقه‌ای پر رونق بوده است. با حفاری‌های انجام گرفته در منطقه برآورد می‌شود که این شهر دارای قدمتی در حدود ۱۶۰۰ سال می‌باشد.

۵- مخزن آب دوقلو

مخزن آب دوقلو: از دیدنی های کیش

مخزن آب دوقلو: از دیدنی های کیش

در سال ۱۹۹۳، مخزن آب دوقلو بر اساس آثار بر جای مانده از یک مخزن آب ساخته شد. معماری آن شباهت به مخازن آب شهر یزد دارد. در شهرهایی که دچار کمبود آب بوده‌اند، از چنین ساختاری برای ذخیره آب بهره گرفته می‌شده است. بادگیر نیز یکی از سازه معماری باستانی در ایران است که از آن برای ایجاد تهویه طبیعی و ایجاد هوای سرد استفاده می‌شده است. توسط آن می‌توان دمای آب را تا دمای نزدیک به نقطه انجماد پایین آورد.

۶- کشتی یونانی

دیدنی های کیش کشتی یونانی

دیدنی های کیش کشتی یونانی

گفته می‌شود که از سال ۱۹۶۶ یک کشتی یونانی به نام Khoula F در ساحل جنوب غربی جزیره کیش لنگر انداخته است. این کشتی ساخت کشور انگلستان بوده است و آخرین صاحبش فردی یونانی بوده است. این کشتی در ساحل کیش به گل نشست و تلاش برای نجات او آن بی فایده بود. این کشتی از آن زمان به بعد در آنجا باقی مانده و محلی برای بازدید گردشگران تور لحظه آخری کیش شده است. تماشای کشتی یونانی در هنگام غروب آفتاب بسیار زیبا است و یکی از بهترین مکان‌ها برای گرفتن عکس یادگاری می‌باشد.

۷- مرکز غواصی کیش

غواصی: جاهای دیدنی کیش ایران

غواصی: جاهای دیدنی کیش ایران

از سال ۱۳۷۰، مرکز غواصی کیش فعالیت خود را آغاز نمود. امروزه در این مرکز با فراهم آوردن امکان غواصی وانجام تفریحات آبی، اوقات خوش و به یاد ماندنی برا گردشگران فراهم می‌شود. کسانی که به حیات زیر آب علاقه مند هستند می‌توانند در این مرکز از دوره غواصی تفریحی در آب‌های خلیج ‌فارس بهره بگیرند. از نکات مهم غواصی تفریحی آن است که اصلاً نیازی نیست که فرد شنا و غواصی بلد باشد، بلکه با طی دوره تئوری در حدود ۱۵ دقیقه‌، می‌توان آمادگی رفتن به زیر آب را کسب نمود. در این مجموعه تفریحی، تورهای گوناگون غواصی برای افراد آماتور و حرفه‌ای‌ و در مناطق مختلفی برگزار می‌گردد. در این مرکز تفریحات دیگری نظیر انواع تفریحات آبی ذیل ارائه می‌گردد:

۸- شاتل و بنانا در کیش

شاتل و بنانا در کیش: جاهای دیدنی کیش همراه با عکس

شاتل و بنانا در کیش: جاهای دیدنی کیش همراه با عکس

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از قایق ‌سواری آرام و دست‌ جمعی لذت می‌برید، بنانا سواری مطلوب شما خواهد بود. «بنانا» قایقی بادی و شبیه به موز است که دارای ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر می‌باشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که خواهان اندکی هیجان در طی قایق ‌سواری‌ خود هستید، شاتل را انتخاب نمایید. «شاتل» نوعی قایق بادی‌ است که ابعاد و اندازه‌های آن نسبت به بنانا کوچک‌تر است اما سرعت بیشتری داشته و می‌تواند روی آب بجهد. ظرفیت حمل هر شاتل ۲ تا ۳ نفر است. بهای هر ۲۰ دقیقه سواری بر روی بنانا ۳۰ هزار تومان و قیمت سواری بر روی شاتل ۳۵ هزار تومان می‌باشد.

۹- جت‌ اسکی در کیش

جت اسکی: از تفریحات جاهای دیدنی کیش

جت اسکی: از تفریحات جاهای دیدنی کیش

اگر به فعالیت های مهیج علاقه مند هستید، جت اسکی را شدیدا به شما پیشنهاد می کنیم؛ چرا که از هیجان انگیزترین تفریحاتی است که می توانید در آب های کیش انجام بدهید. توجه داشته باشید که هر جت اسکی توانایی حمل ۱ تا ۲ نفر را داشته و برای هر ۱۵ دقیقه سواری روی جت اسکی باید حدود ۸۰ هزار تومان پرداخت کنید.

۱۰- پاراسل در کیش

پاراسل: از جاهای دیدنی کیش از نظر مسافران

پاراسل: از جاهای دیدنی کیش از نظر مسافران

اگر از پرواز و ارتفاع نمی‌ترسید لازم است که حتماً چترهای پاراسل را امتحان کنید. طریقه پاراسیلینگ بدین گونه است که بر چترها سوار شده و با قایق وارد سطح آب می‌شوید. با حرکت سریع قایق و ورود باد به درون چترها، چتر از روی سطح آب بلند می‌شود و دوباره می‌تواند به روی قایق باز می‌گردند. ظرفیت حمل هر پاراسل ۱ تا ۲ نفر است و برای هر ۶ دقیقه، هر نفر باید هزینه‌ای در حدود ۶۵ هزارتومان پرداخت نماید. اگر نمی‌خواهید وارد آب شوید، می‌توانید از قایق‌های کف شیشه‌ای استفاده کنید تا نگاهی به حیات زیر دریای خلیج فارس داشته باشید.

۱۱- اسکی روی آب

اسکی روی آب: دیدنی های کیش

اسکی روی آب: دیدنی های کیش

اگر از آن جمله افرادی هستید که تا کنون تجربه اسکی روی آب را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌شود که از خیر آن بگذرید. این تفریح را فقط کسانی می‌توانند انجام دهند که از قبل در اسکی روی آب مهارت دارند. هزینه پرداختی برای انجام ۳۰ دقیقه این ورزش، ۱۳۰ هزار تومان است. برای دسترسی به این مکان، به آدرس ذیل مراجعه کنید: میدان ساحل، پشت هتل شایان، مرکز غواصی کیش.

البته شایان ذکر است که در مناطق دیگری در این جزیره می‌توان این تفریحات آبی را تجربه نمود؛ مثل مجموعه آبی هتل مارینا، پارک کیش، آکادمی غواصی سیشل، کلوب دریایی ناتیلوس، اسکله‌های تفریحی کیش و….

۱۲- پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن: جاهای دیدنی کیش با آدرس

پارک آبی اوشن: جاهای دیدنی کیش با آدرس

یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران، پارک آبی اوشن است. در این مجموعه راید‌های مختلفی وجود دارد که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم بندی شده‌اند. همچنین می‌توان در آنجا از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده نمود. در این مجموعه رستوران و فروشگاه نیز وجود دارند. قیمت بلیط برای سپری کردن یک روز کامل در آنجا، ۱۰۹ هزار تومان و قیمت بلیط نیم ‌روز ۹۰ هزارتومان است. البته شایان توجه است که برای خانم‌‌ها و آقایان، روزهای استفاده از این مجموعه متغیر بوده و باید قبل از رزرو بلیط روزهای کاری مجموعه چک شود. طریقه دسترسی به این مجموعه بدین صورت است:

جزیره کیش، جاده جهان، تم‌ پارک آبی اوشن، تلفن تماس: ۰۷۶۴۴۴۶۵۹۸۵- ۰۷۶۴۴۰۰۰

۱۳- مجموعه پارس سافاری کیش

مجموعه پارس سافاری: از جاهای دیدنی کیش با تصویر

مجموعه پارس سافاری: از جاهای دیدنی کیش با تصویر

در مجموعه ورزشی – تفریحی – توریستی «پارس سافاری کیش» می‌توان از انواع فریحات برای سنین مختلف بهره گرفت و از بودن در این مجموعه لذت برد. در تور سافاری کیش می‌توان با استفاده از خودروی لند کروز، گشت‌ و گذاری پر هیجان‌ را در صحرا تجربه نمود. هزینه‌ای که باید برای این تفریح به ازای هر نفر پرداخت شود ۵۰ هزار تومان است. کسانی هم که عاشق تفریحات آرام هستند می‌توانند در تور شترسواری این مجموعه بهره بگیرند و در محیطی بیابانی شترسواری نموده، عکاسی کنند و فضایی متفاوت را تجربه نمایند. برای هر نفر، هزینه شترسواری در این مجموعه ۱۰ هزارتومان می‌باشد. از دیگر تفریحات این مجموعه می‌توان به موتورسواری، کارتینگ، بانجی‌ شوتینگ و پینت بال اشاره نمود. هزینه این تفریحات موتوری بسته به نوع موتور دارد که از ۲۰ تا ۵۰ هزارتومان متغیر است. هزینه بانجی‌ شوتینگ ۴۰ هزارتومان و پینت بال ۴۵ هزارتومان است. آدرس این مکان بدین ترتیب است: کیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ صنعتی.

۱۴- دوچرخه سواری در کیش

دوچرخه سواری: از جاهای دیدنی کیش عکس

دوچرخه سواری: از جاهای دیدنی کیش عکس

یکی از تفریحاتی به یاد ماندنی در جزیره که نباید فراموش شود، دوچرخه ‌سواری دور جزیره‌ است. طول مسیر دوچرخه سواری در حدود ۷۵ کیلومتر می‌باشد که موازی با جاده ساحلی شهر احداث شده است. در طی این مسیر می‌توان سواحل خلوتی را یافت و با توقف و یا عکس گرفتن از مناظر زیبای آب‌های خلیج فارس لحظات خوش خود را ثبت نمود. در طی این مسیر، ایستگاه‌هایی در بخش‌های گوناگونی از جزیره مثل اسکله تفریحی، بازار مرجان، کشتی یونانی و … دارد که می‌توان با ارائه کارت شناسایی، دوچرخه‌ اجاره نمود. در این ایستگاه‌ها اسکوتر و دوچرخه برقی هم کرایه داده می‌شود. برای هر ساعت اجاره دوچرخه باید ۱۵ هزارتومان، برای اسکوتر ۲۵ هزارتومان و برای دوچرخه برقی ۳۰ هزارتومان پرداخت نمود.

۱۵- کشتی‌های تفریحی کیش

کشتی های تفریحی از جمله دیدنی های کیش در شب

کشتی های تفریحی از جمله دیدنی های کیش در شب

کشتی ‌سواری در خلیج ‌فارس از جمله تفریحات جالب در جزیره کیش محسوب می‌شود. کشتی‌ها به دو نوع شبانه و آکواریومی تقسیم می‌شوند. در کشتی‌های شبانه از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد تفریحاتی مثل موسیقی زنده، جنگ‌های شادی و سرو شام ارائه می‌گردد. در کشتی‌های آکواریومی می‌توان از محل زندگی آبزیان بازدید نمود و از نزدیک با زندگی این موجودات دریایی آشنا شد. برای استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش باید به اسکله تفریحی جزیره مراجعه نمود. نرخ بلیط ورودی به این کشتی‌ها از ۳۰ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان متغیر می‌باشد.

۱۶- ساحل مرجانی

جاهای دیدنی کیش کجاست ؟ قطعا ساحل مرجانی

جاهای دیدنی کیش کجاست ؟ قطعا ساحل مرجانی

ساحل مرجانی در سمت شرقی جزیره کیش قرار گرفته است. علت نامگذاری این ساحل، وجود مرجانهای زیبایی است که در آنجا یافت می‌شوند. این ساحل زیبا با درختان نخل پوشانده شده است و منظره‌ای زیبا و منحصر به فرد را پدید آورده است. این ساحل محوطه بسیار مطلوبی برای تماشای طلوع خورشید محسوب می‌شود. اکثر باشگاه‌های ورزشی – دریایی جزیره کیش در این منطقه واقع شده‌اند و امکان رزرو تمام فعالیت‌ها در آنجا وجود دارد.

۱۷- لاک پشت‌های دریای کیش

لاک پشت دریایی: دیدنی های کیش عکس

لاک پشت دریایی: دیدنی های کیش عکس

فصل زاد و ولد لاک پشت دریایی در بین ماه مارس و ماه اوت (فروردین ماه تا شهریور ماه) است. آن‌ها به سرزمین‌های حفاظت شده سواحل جنوبی و سواحل غربی این جزیره مرجانی می‌آیند تا تخم گذاری کنند. گردشگران در این سواحل این فرصت را بدست می‌آورند تا از نزدیک لاک پشت‌های غول پیکری را که خلاف جهت امواج شنا می‌کنند تا به دریا باز گردند مشاهده کنند. توصیه می‌شود حتماً با خود دوربین عکاسی داشته باشید و به این سواحل خالی از سکنه این منطقه رفته و از فاصله امن، از لاک پشت‌های در حال حفاری سوراخ برای گذاشتن تخم خود عکاسی کنید.

۱۸- مجتمع درخت سبز

مجتمع درخت سبز از جاهای دیدنی کیش

مجتمع درخت سبز از جاهای دیدنی کیش

یک ناحیه سر سبز در شمال جزیره کیش وجود دارد که به نام «دره پرتغالی»، معروف گشته است. در این ناحیه درختان سبز بسیاری وجود دارد که پیرامون یکی از کهن‌ترین درختان لور (انجیر) ایجاد شده است. شواهد و قرائن حاکی از آن است سن این درخت در حدود ۶۰۰ سال است. به اعتقاد ساکنین منطقه، این درخت انجیر یک درخت مقدس بوده و قادر به بر آورده کردن آرزوها می‌باشد. در این مجموعه، فضای چشم نوازی وجود دارد که در آن می‌توانید استراحت کنید و با خرید از کافی شاپ آنجا، از نوشیدنی‌های گرم و سرد و یا بستنی لذت ببرید.

۱۹- آکواریوم کیش

آکواریوم کیش یکی از جاهای باحال کیش

آکواریوم کیش یکی از جاهای باحال کیش

آکواریوم جزیره‌ کیش, ازجمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. این آکواریوم به کسانی که از غواصی می‌ترسند و یا امکان دیدن ماهی‌های رنگارنگ خلیج فارس را در زیر آب ندارند، این فرصت را می‌دهد که به راحتی و از پشت شیشه‌های آکواریوم ماهی‌های زیبا، رنگارنگ و کمیاب خلیج فارس را در آب‌های شفاف و زلال تماشا نمایند.

این مجموعه‌ی کم نظیر در آکواریومی با حجم ۵۰ هزار لیتر مخصوص کوسه‌ها و ماهیان بزرگ خلیج فارس و در آکواریومی با حجم ۲۰ هزار لیتر، بیش از ۷۰ نوع ماهی تزیینی کمیاب و نایاب آب‌ شیرین را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده است.

گفتنی است که این مجموعه شامل یک بخش علمی حیوانات تاکسیدرمی شده و دیرینه شناسی نیز می‌باشد. علاوه بر انواع مختلف ماهی‌، از انواع خزندگان ایران و جهان مانند انواع مار و تمساح، پرندگان کمیاب و انواع پستانداران در این مجموعه نگهداری شده و امکان بازدید از آن‌ها برای گردشگران وجود دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی