معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

بهترین مناطق گردشگری, جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی, معرفی بهترین هتل ها

معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

بهترین مناطق گردشگری, جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی, معرفی بهترین هتل ها

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هتل بسطامی مشهد

هتل بسطامی مشهد

 هتل بسطامی مشهد تصویر هتل

تصویر هتل هتل بسطامی مشهد

هتل بسطامی مشهد در دسته بندی هتل های دو ستاره و خوب تور ارزان مشهد میباشد چرا که این هتل های در نزدیکترین خیابان به حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر زائر پذیر مشهد مقدس میباشد.همانطور که زائرین امام رضا برای رسیدن به درب باب الجواد کمتر از 5 دقیقه پیاده روی دارند. هتل بسطامی مشهد"hotel bastami mashhad" 2 در سال 1395 افتتاح شده است.هتل دارای شاخص های خوب مانند پرسنل مجرب و رستوران با کیفیت که غذای خوب ایرانی مطابق میل و سلیقه زائرن طبخ مینماید هتل در مجموع 5 طبقه است که تعداد 32 اتاق دارد.اتاقها در سه استایل 2و3 4 تخته طبقه بندی میشود تمام اتاقها تلویزیون، یخچال، سیستم برودتی و گرمایش، تهویه مطبوع دارد که اکثر مسافرین تور مشهد از نظافت هتل راضی هستند.اتاقهای هتل نور طبیعی خورشید را جذب مینمایند.نگران طبخ غذا نیز نباشید زیرا هتل دارای رستوران میباشد.یک لابی و کافی شاپ هم از امکانات دیگر هتل بسطامی است ولی متاسفانه هتل پارکینگ ندارد

آدرس هتل بسطامی مشهد، خیابان اندرزگو، اندرزگو 12، کوچه آیت الله خامنه ای، هتل بسطامی

  • milad ghorbani
  • ۰
  • ۰

کیش و جاهای دیدنی و گردشگری

Image result for ‫touryab.travel کیش‬‎

کیش، جزیره‌ای با وسعت ۳۵ مایل مربع است که فاصله‌ای در حدود ۱۲ مایل با ساحل دریا دارد. گفته شده است که این جزیره، تفرجگاه خصوصی شاه مخلوع و مهمانان مخصوص او بوده است. به جرات می‌توان گفت در میان جزایر اصلی ایرانی، جزیره کیش لوکس‌ترین و توسعه یافته ترین آن‌ها است. این جزیره همانند جزیره قشم، منطقه آزاد تجاری قلمداد می‌گردد که در آنجا گردشگران و مسافران خارجی تا دو هفته نیازی به ویزا ندارند. این به معنای آن است که حتی اگر شما نتوانستید ویزای ایران را اخذ کنید، با خرید تور کیش خواهید توانست به این جزیره زیبا سفر کرده و از مهمان نوازی ساکنان آن بهره مند شوید. می دانیم که فصل تابستان آنجا بسیار گرم و شرجی است، پس بهترین هنگام برای سفر به آنجا بین ماه نوامبر و ماه مارس (آبان تا فروردین) می‌باشد. جزیره کیش از جمله پرمسافرترین شهرها و جزیره‌های ایران محسوب می‌شود که مناطق دیدنی و گردشگری آن زبان زد خاص و عام است. با سفر به این جزیره زیبا، تجربه‌ای خاطره انگیز برای تمامی کسانی که بدانجا سفر می‌کنند و از تفریحات مهیج و متفاوت‌ آن بهره می‌گیرند باقی می‌ماند. در اینجا نگاهی مختصر به برخی از نقاط دیدنی کیش و قیمت‌های آن خواهیم داشت.

  • ۰
  • ۰

دره گلها در ایروان ارمنستان

دره گلها ایروان ارمنستان (Tsaghkadzor)
دره گلها یکی از شهرها و تفریحگاه های فوق العده ارمنستان است که در حدود 50 کیلو متری پایتخت ارمنستان یعنی ایروان واقع شده است.

ارمنستان کشوری پهناور و زیبا در قفقاز جنوبی است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا تبدیل شده است. این کشور با طبیعت بکر و زیبای خود، دارای جاذبه‌های متعدد طبیعی، تاریخی و تفریحی است. طبیعت کم نظیر ارمنستان باعث شده تا گردشگران در سفر خود با تور ارمنستان عاشق این کشور شوند. اگرراهنمای سفر به ارمنستان را مطالعه کرده باشید، بدون شک اطلاعات جامع و کاملی در مورد این کشور زیبا دارید. یکی از بی نظیرترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان دره گلها است که در این مطلب از توریاب قصد داریم اطلاعاتی را در مورد آن به شما ارائه کنیم. با ما در سفر به دره گلها در ارمنستان همراه باشید.

  • ۰
  • ۰

استانبول کارت(همه چیز درباره استانبول کارت)

استانبول کارت چیست و چطور میشود در شهر استانبول برای جابجایی و حمل و نقل ارزان از آن استفاده نمود؟

خیلی از مسافران تور استانبول پس وارد شدن به هتلهای محل اقامتشان در شهر شلوغ و بزرگ استانبول (2برابر بزرگتر از تهران) برای اینکه بتوانند از تمام جاذبه های توریستی استانبول و مراکز خرید استانبول با هزینه مناسب استفاده نمایند باید با سیستم حمل و نقل شهر استانبول آشنا باشند تا بتوانند در هزینه و زمان صرفه جوی نمایند اولین انتخاب توریستهای ایرانی و خارجی خرید کارت الکترونیکی به نام استانبول کارت میباشد.

#استانبول کارت#هزینه خرید استانبول کارت#روش شارژ استانبول کارت#مکانهای خرید استانبول کارت

استانبول کارت

مکانهای خرید استانبول کارت:

  • دکه های داخل ایستگاه های مترو.
  • دستگاه های ثابت شارژ کارت که به ATM معروف است و فقط در ایستگاه های مترو وجود دارد.
  • دکه های روزنامه فروشی داخل شهر استانبول.

توضیح: پیشنهاد توریاب برای خرید اولین "استانبول کارت" خرید از دکه های داخل ایستگاههای مترو و یا ATM   های موجود در ایستگاههای مترو با خیال راحت میباشد. در خرید از روزنامه فروشی ها ممکن است به جای قیمت رسمی استانبول کارت که 6 لیر است بخواهید یک لیر اضافه بابت یک کاور پلاستیکی بپردازید البته میتوانید آنرا برگردونید ولی باید به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید و چند دقیقه وقت بزارید و بعضا هم ایرانی ها که در مسافرت حوصله جرو بحث ندارند و به قوانین کشور ترکیه آشنا نیستند مجبور به پرداخت 7 لیر میشوند.

روش شارژ استانبول کارت:

در بالا توضیح دادیم که با سه روش میتوانید استانبول کارت خریداری نمائید و برای شارژ آن بهترین روش و سریع ترین روش شارژ استانبول کارت از طریق دستگاههای ATM های داخل ایستگاههای مترو میباشد.البته شهروندان کشور ترکیه میتوانند از طریق اینترنت و وب سایت آن را اینترنتی شارژ نمایند ولی برای اکثر ایرانی ها که کارت بانکی بانکهای ترکیه و یا مستر و ویزا کارت ندارند این روش امکانپذیر نیست

شارژ استانبول کارت با ATM داخل ایستگاه های مترو و اتوبوس:

ابتدا استانبول کارت را در محل شیشه ای دستگاه که شکل و محل قرارگیری استانبول کارت کشیده شده است قرار دهید سپس دستگاه شروع به شمارش میکنند و کانتر دیجیتالی دستگاه فعال میشود و شما میتوانید اسکناس لیر تا نخورده و سالم را درون مکنده دستگاه قرار دهید و بلافاصله به اندازه اسکناس مورد نظر که حتما تاکید میکنم باید لیر ترکیه باشد استانبول کارت شما شارژ میشود.

شارژ استانبول کارت  از طریق دکه های مترو و روزنامه فروشی های شهر استانبول:

در این روش به دکه های که استانبول کارت را میفروشند مراجعه کنید و لیر مورد نظر را بدهید و به همان اندازه کارتتان شارژ میشود با توجه به مشکلات بوجود آمده برای شهر وندان ایرانی بلافاصله رسید مبلغ شارژ را دریافت کنید تا خیالتان راحت شود که استانبول کارت شما شارژ شده است و هیچ هزینه دیگری نباید به متصدی دکه ها و روزنامه فروشی ها پرداخت کنید.

هزینه های حمل و نقل و روش محاسبه استانبول کارت برای هر تردد چگونه است؟

بصورت کلی هزینه هر مسیر 2.6 لیر است البته یکسری شرایط دارد که هزینه استفاده های مجدد در همان روز را تا 50 درصد کاهش میدهد.برای مثال شما از اولین گیت تردد که از استانبول کارت استفاده میکنید از کارت شما مبلغ 2.6 لیر کسر میشود ولی در دومین  مسیر فقط از کارت شما 1.8 لیر کسر میشود و اگر در همان روز و در بازه زمانی کمتر از 2 ساعت از همان استانبول کارت از هر گیتی تردد کنید هزینه شما فقط 1.4 لیر میشود. و تردد 4ام و 5ام  هزینه شما را به زیر یک لیر میرساند این همه مشوق و تخفیف برای اینست که ترافیک شهر استانبول کم شود و مردم را تشویق به استفاده از مترو و اتوبوس و وسائل حمل و نقل عمومی نمایند.

توصیه های خرید استانبول کارت:

با توجه به توضیحات مربوط به هزینه های استفاده از استانبول کارت که اگر در یک روز تا 5 بار از گیت های مترو و یا اتوبوس و ... تردد نمائید هزینه های آن کارت  تا بیش از 50 درصد کاهش می یابد بهترین راه استفاده تک تک اعضای خانواده شما از استانبول کارت خودشان میباشد.چرا که اگر یک خانواده 2 نفره  از یک کارت استفاده نمایند پس از دومین مسیر و رد شدن از گیت حداکثر تخفیف آنها تمام میشود ولی اگر دو کارت داشته باشند تا مسیر 4 و 5 تخفیف های انها پلکانی تا 50 درصد ادامه خواهد داشت و در انتهای روز هزینه کمتری میپردازند طبیعتا شما اگر تور استانبول 3 شب را هم گرفته باشید به ناچار در طول روز باید زمانهای زیادی را برای شارژ پشت دستگاههای ATM صرف نمائید و در انتها هزینه های زیادتری پرداخت مینمائید.پس بهترین راه اینست که هر شخصی یک استانبول کارت تهییه نماید.

ژتون حمل و نقل چیست:

اگر نیاز به تردد کمتر از چند بار در شهر استانبول دارید ژتون میتواند گزینه مناسبی باشد چرا که با پرداخت 5 لیر یک ژتون یکبار مصرف تردد شهری برای سوار شدن به قطار و مترو و اتوبوس دریافت میکنید ولی یادآور میشوم که هزینه عبور از هر گیت برای شما 5 لیر محاسبه میشود یعنی اگر سه مسیر در یک روز داشته باشید هزینه سفر شما 15 لیر محاسبه میشود که در مقایسه با استانبول کارت هزینه بیشتری دارد ولی چون پول خرید استانبول کارت را که 6 لیر میباشد نمیپردازید تا اینجا یعنی سه بار تردد منطقی است ولی اگر نیاز به تردد 4ام و و یا بیشتر داشته باشید مشمول تخفیف های استانبول کارت قرار نمیگیرید و هزینه شما بسیار گرانتر میشود.پس ژتون برای شما که با تور استانبول به مدت 3 یا 5 و 10 شب اقامت دارید و مطمئنا تردد زیادی درون شهر استانبول دارید گزینه گرانی محسوب میشود.

ژتون مناسبتر است یا استانبول کارت؟

با توجه به تخفیف های استانبول کارت بهترین گزینه حمل و نقل برای ترددهای بیش از چند بار استانبول کارت میباشد.پیشنهاد توریاب رفتن به منو تور استانبول و انتخاب یک تور برای بازدید از شهر استانبول میباشد

منبع : توریاب


  • milad ghorbani
  • ۰
  • ۰

 اوت لت آرمونی پارک استانبول + تصاویر

اوت لت آرمونی پارک استانبول :

در قسمت اروپایی استانبول، اوت لت های بسیار خوبی فعالیت می کنند. یکی از این اوت لت های معروف در محله صفاکوی منطقه کوچوک چکمه، اوت لت آرمونی پارک می باشد.

این اوت لت ارزان ترین مرکز خرید استانبول محسوب شده و به خاطر قیمت بسیار مناسب در برندهای ترک معروف و برندهای بین المللی، بین توریست ها و گردشگران تور استانبول بسیار محبوب واقع شده است.

  • ۱
  • ۰

جاذبه های مشهد

شهر مشهد را اغلب ایرانیان و حتی توریستی هایی که از خارج به ایران سفر می کنند با حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی می شناسند در حالی که این شهر پر از جاذبه های گردشگری جذاب و طبیعی است که هر کدام برای خودشان می توانند به عنوان یک قطب گردشگری محسوب شوند. در این مطلب از الی گشت قصد داریم تا درباره مجموعه های تاریخی، تفریحی و فرهنگی متنوعی که در این شهر وجود دارد صحبت کنیم تا علاوه بر سفر زیارتی که به مشهد خواهید داشت به گردشگری و سیاحت هم بپردازید و سفر دلچسبی برایتان رقم بخورد. با الی گشت در سفر به مشهد همراه باشید تا با جاذبه های مشهد آشنا شوید.

جاذبه های مشهد