معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

بهترین مناطق گردشگری, جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی, معرفی بهترین هتل ها

معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان

بهترین مناطق گردشگری, جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی, معرفی بهترین هتل ها

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دره گلها در ایروان ارمنستان

دره گلها ایروان ارمنستان (Tsaghkadzor)
دره گلها یکی از شهرها و تفریحگاه های فوق العده ارمنستان است که در حدود 50 کیلو متری پایتخت ارمنستان یعنی ایروان واقع شده است.

ارمنستان کشوری پهناور و زیبا در قفقاز جنوبی است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا تبدیل شده است. این کشور با طبیعت بکر و زیبای خود، دارای جاذبه‌های متعدد طبیعی، تاریخی و تفریحی است. طبیعت کم نظیر ارمنستان باعث شده تا گردشگران در سفر خود با تور ارمنستان عاشق این کشور شوند. اگرراهنمای سفر به ارمنستان را مطالعه کرده باشید، بدون شک اطلاعات جامع و کاملی در مورد این کشور زیبا دارید. یکی از بی نظیرترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان دره گلها است که در این مطلب از توریاب قصد داریم اطلاعاتی را در مورد آن به شما ارائه کنیم. با ما در سفر به دره گلها در ارمنستان همراه باشید.

دره گلها:

دره گلها همان شهر زیبای تساغکادزور در استان کوتایک است که در نزدیکی پایتخت ارمنستان یعنی ایروان واقع شده است. واژه تساغکادزور به معنای "دره گلها"  (Tsaghkadzor) است. این شهر کوچک و دلنشین دارای مساحتی برابر با 4 کیلومتر مربع است و در حقیقت همانند تفریگاحی دل انگیز هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود روانه می‌کند. ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و جغرافیایی این شهر کوچک باعث شده تا در فصل‌های مختلف جذابیت خاص خود را داشته باشد و گردشگران را عاشق خود کند. بیشتر گردشگران فصل بهار و زمستان را برای بازدید از دره گلها انتخاب می‌کنند.

دره گلها در فصل بهار و تابستان:

با آمدن فصل زیبای بهار، دره گلها جان رنگ نو و تازه‌ای به خود می‌گیرد. با سر در آوردن گلها دره گلها با رنگ‌های زیبای زرد و قرمز و صورتی و هزاران رنگ دیگر مزین می‌شود. همه گردشگران بدون شک در این فصل عاشق دره گلها خواهند شد. جالب است که بدانید مردم ایروان برای دور شدن از فضا و هیاهوی شهر و برای آرامش گرفتن به دره گلها روی می‌آورند. وجود هوای خنک و تازه، حال شما را حسابی خوش می‌کند و می‌توانید ریه‌های‌تان را پر از هوای تمیز و اکسیژن فراوان کنید. زیبایی‌های دره گلها به حدی در فصول بهار و تابستان زیاد هستند که با کلمات نمی‌توان آنها را توصیف کرد. اگر به دنبال آرامش گرفتن و رهایی از دغدغه‌ها هستید، می‌توانید در گوشه از طبیعت زیبای این شهر بنشینید و در رویاهای شیرین خود غوطه ور شوید.

دره گلها در فصل پائیز:

با آمدن فصل پائیز، دره گلها رنگ‌های صورتی و رنگارنگ خود را می‌بازد و طبیعت با رنگهای زرد و نارنجی مزین می‌شود. اگر در پائیز به دره گلها سفر می‌کنید، حتما لباس گرم را فراموش نکنید. مطمئنا کسانی که عاشق پائیز هستند، می‌توانند یکی از بهترین و به یادماندنی ترین خاطرات خود را اینجا رقم بزنند.

دره گلها - ارمنستان - فصل پاییز

فصل زمستان در دره گلها:

در فصل زمستان می‌توانید از مزایای تور ارزان ارمنستان بهره ببرید. در حقیقت دره گلها اقامتگاهی اصلی برای دوستداران ورزش اسکی است. وجود پیست فوق العاده مجهز اسکی در دره گلها هر ساله گردشگران زیادی را به این شهر کوچک می‌کشاند. موقعیت جغرافیایی دره گلها باعث شده تا شهرت زیادی به عنوان یک تفریحگاه اسکی در دنیا پیدا کند.

دره گلها - ارمنستان

دیگر تفریحات در دره گلها:

از دیگر تفریحاتی که در تمامی فصول می‌توانید از آن در دره گلها لذت ببرید، وجود تله کابینی است که از فراز آن می‌توانید بر بلندای این شهر اشراف داشته باشید و از نمای زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

وجود برخی از هتل ‌های ارمنستان، کافه‌ها، رستوران‌ها و استراحتگاه‌های زیبا اقامت را برای گردشگران لذت بخش و دلنشین می‌کند. گردشگران همچنین می‌توانند از دیسکوی شبانه و تفریحات شاد شبانه در این شهر لذت ببرند و روزخود را با شادی و سرمستی به اتمام برسانند.

دره گلها - ارمنستان - تلکابین

سخن آخر:

سفر به دره گلها بدون شک سفری به یاد ماندنی و دلنشین برای همه افراد با سلایق مختلف است. شما می‌توانید با مطالعه سفرنامه ارمنستاناز تجربیات دیگر گردشگران در زمینه سفر به ارمنستان استفاده کنید و با برنامه ریزی درستی سفری فوق العاده و فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

منبع : توریاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی